حکم جلب اعضایی از خاندان کویت

همراهان نیوز : دادستان کل کویت دیروز حکم جلب اعضایی از خاندان کویت به اتهام حمله به استادیو پخش یک شبکه ماهواره‌ای در این کشور را صادر کرد.

به گزارش فارس، به دنبال حمله بعد از ظهر یکشنبه گذشته شماری از اعضای خاندان کویت و جمعی دیگر به استادیو پخش شبکه ماهواره‌ای اسکوپ کویت دست‌اندرکاران این شبکه از "شیخ فیصل المالک الصباح " سفیر کویت در اردن و "شیخ عبدالله المالک " برادرش و مدیر تحقیقات فرودگاه کویت به دادستانی کل کویت شکایت کردند.
دادستانی کویت نیز دیروز حکم بازداشت این دو نفر را به اتهام حمله به شبکه ماهواره‌ای اسکاپ و تخریب تجهیزات و وسایل آنجا صادر کرد.
منابع آگاه کویتی به روزنامه القدس العربی گفتند دادستانی کل کویت به این دو شیخ کویتی اتهام‌هایی شامل تحریک به آتش‌زدن عمدی استادیو شبکه، شلیک تیر هوایی، ضرب و شتم، تهدید عوامل و کارمندان شبکه و ورود غیرقانونی به داخل ساختمان شبکه وارد خواهد کرد.
منابع مذکور تاکید کردند دادستانی کل کویت یکشنبه گذشته با بازدید از صحنه وقوع حادثه آثار شلیک تیر و خرابی اسباب و وسایل آنجا و وقوع آتش‌سوزی مشاهده و تاکید کرد دادستانی همه متهمان این قضیه را پیدا می‌کند و آنها را برای بازجویی فراخواهد خواند.
تیم کاری برنامه طنز "صدایت رسید " شبکه اسکوپ نیز دیروز در دادستانی کل کویت حاضر شدند تا از آنها درباره اتهام وارده بر آنها از سوی وزارت اطلاع‌رسانی کویت مبنی بر تحریک برای سرنگونی نظام تحقیق

اخبار متناقص از شمار زخمی های ایرانی انفجار بغداد

همراهان نیوز: بر اثر انفجار دو بمب در ااتوبوس زائران ایرانی در بغداد شماری از هموطنانمان زخمی شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، نمایندگی سازمان حج و زیارت کشورمان در عراق اعلام کرد در انفجار بمب چسبنده به اتوبوس زائران شیرازی در هتل ینبع در خیابان سعدون چهار زائر زخمی شدند. 

به گفته وی، همچنین بر اثر انفجار بمب چسبنده به اتوبوس زائران کرجی که از هتل برج بغداد خارج شده و عازم کربلا بودند دو زائر زخمی شدند. 

اما به گفته نماینده‌ مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در عتبات عالیات عراق، بر اثر انفجار دو بمب چسبنده در مجاورت هتل برج الحیات و در کنار اتوبوس زائران ایرانی در بغداد 9 نفر از هموطنانمان زخمی شدند.

این درحالی است که پلیس عراق نیز اعلام کرده است انفجار بمب های جاسازی شده در دو دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی در مرکز بغداد باعث مجروح شدن 14 نفر شد. 

پلیس عراق گفت: انفجار اول در اتوبوس زائران ایرانی در خیابان السعودن رخ داد که در نتیجه 8 تن مجروح شدند.

انفجار دوم نیز در منطقه المسبح موجب مجروح شدن 6 تن از زائران ایرانی شد.
 

دلیل اخراج کاپیتان پرسپولیس فاش شد

همراهان نیوز: کمتر از 72 ساعت پس از تصمیم اخراج شیث رضایی از تمرینات پرسپولیس ‏، سرپرست این تیم فاش کرد که دایی ‏، این بازیکن را به دلیل کم کاری کنار گذاشته است.

به گزارش ایلنا ، محمود خوردبین ، سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس ‏، دوشنبه شب در گفت و گو با برنامه تلویزیونی نود در توضیح دلیل این تصمیم گفت:« آقای دایی معتقد است که شیث می توانسته نگذارد فرهاد مجیدی گل بزند.حداقل می توانسته خطا کند و کارت قرمز بگیرد.اتفاقی نمی افتاد .»

تنها گل استقلال در دقیقه 1+90 بعد از آن زده شد که فرهاد مجیدی در کورسی بلند ، شیث رضایی ، کاپیتان پرسپولیس را پشت سر گذاشت.علی دایی ، معتقد است که شیث رضایی در صحنه گل استقلال می توانسته مانع فرهاد مجیدی شود.
برنامه تلویزیونی 90 تصاویری نشان داد که شیث رضایی در هنگام بازی مدام با حرکات دست و سر به تماشاگران تیم پرسپولیس واکنش نشان می داد.خوردبین گفت :«آقای دایی می گوید شیث برای خودش بازی کرده و به فکر تیم نبوده است.»

قرار است تکلیف شیث رضایی ، کاپیتان پرسپولیس در کمیته انضباطی این باشگاه روشن شود.او پیش از این در زمان سرمربیگری افشین قطبی هم از پرسپولیس اخراج شده بود.

 

کشفیات سه محموله قاچاق مواد مخدر

همراهان نیوز:  کشفیات سه محموله قاچاق مواد مخدر ظهر امروز سه شنبه با حضور خبرنگاران رسانه ها در ستاد مبارزه با مواد مخدر به نمایش گذاشته شد.