اولین تصویر مهندسان ربوده شده ایرانی در سوریه

برای اولین بار تصویری از مهندسان ایرانی ربوده شده در شهر حمص سوریه بدست گروهی مسلح موسوم به " گردان الفاروق" منتشر شد.

به گزارش العالم، این تصویر در یک نشریه فرانسوی زبان منتشر شده است. به نوشته این نشریه، یک نظامی سوری به نام " عبدالرزاق طلاس " که ادعا می کند از ارتش سوریه جدا شده است، یک گروه مسلح را فرماندهی می کند و کنترل بخش هایی در باباعمرو واقع در منطقه روستایی حمص را در اختیار دارد، مهندسان ایرانی را ربوده و به گروگان گرفته است.
در این تصویر طلاس به همراه 4 تن از مهندسان ایرانی دیده می شود و او گذرنامه یکی از مهندسان را در دست دارد.
 


این تصویر حاکی است که مهندسان ربوده شده ایرانی در منطقه باباعمرو شهر حمص سوریه هستند و گروه مسلحی که خود را "ارتش آزاد سوریه" می نامد و عملیات مسلحانه ضد ارتش و نیروهای امنیتی سوریه انجام می دهد آنها را ربوده است.
پیشتر گروهی که خود را "مبارزه با گسترش تشیع در سوریه" می نامید این آدم ربایی را به عهده گرفته بود اما این تصویر نشان می دهد که مخالفان سوری در خارج یا همان شورای استانبول که بر فعالیت گروه های مسلح نظارت دارد و از آنها حمایت سیاسی می کند به خصوص "ارتش آزاد سوریه" مسئول ربودن مهندسان ایرانی است.
 7 تن از کارکنان و پرسنل ایرانی شاغل در نیروگاه سیکل ترکیبی "جندر" واقع در منطقه "حمص" کشور سوریه در روز 29 آذرماه سال جاری در مسیر محل اقامت استیجاری خود ربوده و ناپدید شدند.
سجاد امیریان، مهندس برق و سرپرست گروه تست تجهیزات برقی (شاغل در شرکت پارسیان پست فرعی نیروگاه)، احمد سهرابی کرت آباد، تکنسین برق و سرپرست کارگاه (شاغل در شرکت فناوران صنعت گستر زاگرس - پیمانکار فرعی شرکت پارسیان پست)، حسن حسنی، تکنسین برق و نصاب تجهیزات برقی (شاغل در شرکت فناوران صنعت گستر زاگرس - پیمانکار فرعی شرکت پارسیان پست)، مجید قنبری بیدرومی، تکنسین برق و نصاب تجهیزات تست تجهیزات برقی (شاغل در شرکت فناوران صنعت گستر زاگرس - پیمانکار فرعی شرکت پارسیان پست)، کیومرث قبادی، تکنسین برق و نصاب تجهیزات برقی(شاغل در شرکت فناوران صنعت گستر زاگرس - پیمانکار فرعی شرکت پارسیان پست)؛ 5 نفری هستند که در مرحله اول توسط افراد ناشناس ربوده شدند.
همچنین 2 نفر دیگر از کارکنان شرکت به نام های پژمان بویری (مهندس برق و سرپرست کارگاه احداث پست نیروگاه) از شرکت پارسیان پست و عبدالخالق صحنه (کارشناسHSE ) از کارکنان شرکت احداث و توسعه نیروگاه های سیکل ترکیبی مپنا هم که به منظور پیگیری از وضعیت 5 نفر یاد شده مراجعه کرده بودند هم ربوده شده و تاکنون اطلاعی از آنها در دست نبوده است.
به دنبال ربوده شدن مهندسان ایرانی سفارت ایران در سوریه اقداماتی را برای پیگیری سرنوشت آنها انجام داد که اطلاعات اولیه حاصل از پیگیری ها نشان دهنده خوب بودن حال تکنیسین های ایرانی بوده است
برخی نامه نگاری ها و درخواست های دیگر نیز صورت گرفته است که می توان به نامه نگاری با خانم "کنسلا ویدال" نماینده سازمان ملل متحد مقیم در ایران و رونوشت آن به آقای خزاعی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اشاره کرد.
رونوشت دیگری نیز از این نامه به کمیته صلیب سرخ در تهران تحویل شده است. گفته می شود این موضوع در کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز بررسی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد