ناکامی در جریان سازی علیه سردار سلیمانی

رسانه های وابسته به عربستان سعودی در یک تهاجم رسانه ای علیه جمهوری اسلامی با تحریف سخنان سردار سلیمانی در صدد تحریک افکار عمومی کشورهای عربی برآمدند.
رسانه های سعودی ادعا کرده بودند که سردار سلیمانی اعلام کرده است که جنوب لبنان و عراق تحت سیطره ایران است.
این در حالی است که یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه اظهارات منتسب به سردار قاسم سلیمانی به نقل از شبکه العربیه را تکذیب کرد.
این مقام آگاه تاکید کرد: شیطنت این شبکه خبری با اهداف خاص صورت گرفته است.
این شبکه با انتساب برخی سخنان به سردار سلیمانی تلاش کرده است با ایجاد شائبه دخالت ایران در امور داخلی لبنان و عراق، به اختلاف افکنی در روابط ایران با این کشورها بپردازد.
غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در بیروت در دیدار با میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان ضمن تکذیب قاطعانه اظهارات تحریف شده مزبور، بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در دخالت نداشتن در مسائل داخلی دیگر کشورها و حمایت از استقرار و آرامش لبنان تاکید کرد.
میشل سلیمان نیز نسبت به توضیحات ارائه شده از سوی رکن آبادی و صحت نداشتن اظهارات منسوب به سردار سلیمانی ابراز اطمینان کرد.
رکن آبادی همچنین در گفت وگو با روزنامه لبنانی «السفیر» با تاکید بر اینکه تحریف عمدی در ترجمه سخنان سلیمانی صورت پذیرفته است، اظهار داشت: این فرمانده ارشد سپاه پاسداران در مورد الهام گیری برخی از کشورهای منطقه از جمله عراق و لبنان از انقلاب اسلامی ایران در مقابله با اشغالگران و ستمگران سخن گفته است.
رکن آبادی همچنین با تاکید بر اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران براساس احترام به استقلال و سیادت و عزت کشورهای منطقه و جهان استوار است، تصریح کرد: ایران به خود اجازه دخالت در امور داخلی دیگر کشورها را نمی دهد.
از سوی دیگر منبعی نزدیک به سردار سلیمانی در گفت وگو با روزنامه «الانوار» سخنان منسوب به وی را تکذیب کرد و گفت که ایران در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نداشته و لبنان و عراق را کشورهایی مستقل می داند.
فارس سعید، عمار حوری و آنطوان زهرا از اعضای جریان ۱۴ مارس لبنان براساس خبر تحریف شده العربیه و سایر رسانه های لبنان، علیه این سخنان موضع گیری کردند و روز شنبه در این باره مقالاتی در روزنامه های المستقبل و الجمهوریه منتشر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد